Terug van weggeweest

Hier kunt u zichzelf (en uw motor) voorstellen.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
De Linkert

Terug van weggeweest

Bericht door De Linkert »

Twee jaar geleden mijn K75 verkocht en hier niet meer actief geweest. Inmiddels staat er weer een K75-project in de garage. Dit keer een gestrand project in de vorm van een K75 met K1100 achtervork met K1100-bak en K1100 voorvork. Volgens het kenteken is het een RT, maar er zit een S-kuip op. Ik had nog een, voor deze motor in de juiste kleur, RT-kuip liggen en ga deze wisselen met de S-kuip. De eerste actie is alles nalopen. Her en der ligt de bedrading los en sommige onderdelen zitten slechts handvast.
Ted

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Ted »

Welkom terug! Dat klinkt als een gaaf project! 8)

Enne het klinkt me wel heel bekend in de oren. Ik ben al een tijd bezig om een 75RT soortgelijk te verbouwen. De achterkant zover mogelijk uitgerust met 1100 onderdelen, had ik al eerder gedaan, verder geen verrassingen. De voorkant is wel wat anders. De 1100 voorvork zit er in. Maar de 1100 heeft een teller die vast in de kuip zit, daar zit ie vast op het gewei. Bij de 75 draait de teller mee met de voorvork. Mij is het niet gelukt om de teller zodanig op de 1100 voorvork te monteren dat ie meedraait en toch netjes zit. Dus ik ben nu andersom bezig, ik heb een 1100 gewei uit elkaar geslepen en aangepast zodat ie in de 75 kuip past. Ben nog niet klaar maar het lijkt te gaan lukken.

Ik ben dus heel benieuwd hoe jij de RT kuip gaat monteren...
Een heerlijke '92 K75RT, een kromme '92 K75RT en een halve '99 K1100KMAR
De Linkert

Dat zal dan ook nog wat puzzelen worden. Ik moet nog wat zaken bij elkaar verzamelen en zal dan gaan passen en meten. Kan wel even duren voordat ik meteen update kom ivm het voorrjaar.
driepitter

Bericht door driepitter »

Uitdagend project, zo te lezen. Succes ermee!
K75, 1991. "Am Motorradfahren fasziniert so vieles. Die BMW K75 gibt die Möglichkeit, alles ohne Einschränkungen zu genießen."
De Linkert

Inmiddels aan de K75 begonnen. De kleppen gecontroleerd en de vloeistoffen vervangen. Een dezer dagen maar eens kijken of hij wil lopen. Als dat het geval is, dan ga ik aan de slag met de montage van de kuip.
Er zit een K1100 voorvork in. Zijn er wat betreft de montage van de kuip nog aandachtspunten?
Plaats reactie