Toen ik nog een jongetje was, kocht ik mezelf een Honda CB 750KZ uit 1986(?)... Het bouwjaar weet ik niet meer precies. Ik was 24 en op aanraden van een kameraad had ik motorrijles genomen. Het moest er ook wel een keer van komen; al mijn broers en zussen hadden hun motorrijbewijs al. De Honda was een fijne motor waar ik rustig aan mee heb leren motorrijden. Vooral niet te wild heen en weer gooien, en langzaam aan kijken wat er allemaal kan. In grote snelheden en knietje-aan-de-grond was ik niet geinteresseerd.
Ik reed het hele land door en heb genoten van de mogelijkheden die het motorrijden me heeft geboden. In het bijzonder toen ik op een goede dag naast m'n motor met m'n helm en handschoenen aan het hannessen was: "Is dat jouw motor!?" vroeg dat ene leuke meisje...
"Ja, ga je een keer mee?" Dat deed ze en we hebben drie gezellige jaren op de Honda over 's Heren wegen getourd.
In 1995 hebben we abrupt afscheid genomen van de Honda én van het motorrijden: Op de snelweg in noord-Frankrijk kregen we een klapband vóór, alles aan de grond met 120kmh. We zijn er bijzonder goed vanaf gekomen met wat lichte botbreuken maar het vertrouwen was weg. Ik heb naderhand nog twee keer op de motor van m'n zus gereden maar met het zweet in de bilnaad.
Fast forward naar 2022: Onze oudste zoon heeft z'n motorrijbewijs gehaald en koop zich een Kawasaki Vulcan S 650 uit 2015. En vraagt met enige regelmaat wanneer ik nou óók weer ga rijden. Ik ben vast besloten: dát doe ik niet meer!
Totdat dat leuke meisje, waar ik inmiddels mee getrouwd was, voor de tweede keer bij hem achterop een ritje door de gegend maakte en totáál ontspannen, vrolijk en blij terug kwam...
Ik doe álles voor m'n liefje.
Mijn naam is Arend de Kroon, en ik heb vorig jaar een BMW K1100LT uit 1993 gekocht.
Ik had vroeger niet durven dromen dat ik me ooit zélf zo'n dikke motor zou kunnen veroorloven maar blijkbaar is zelfs een BMW aan devaluatie onderhevig. Dat komt mij prima uit; want dat Pappa zo nodig weer een motor moet, betekent niet dat het huishoudbudget wordt aangepast.
Ik heb in m'n jongen jaren dit model natuurlijk wel gezien op straat: volle kuip, vernuftig geintegreerde koffers, ABS, verstelbare ruit, een bankstel om op te zitten...het kán niet op! Wie wil dat nu niet?
Maar wat een zeer belangrijke factor is geweest bij de keuze voor een K-model is toch écht deze site, dit Forum en vooral jullie, die mede-BMW rijders die mij het vertrouwen geven dat wélk probleem zich ook kan voordoen bij de K, er is altijd wel iemand die het ook heeft meegemaakt, óf die weet hoe het op te lossen is!
Ik heb al een aantal zaken opgezocht en ben momenteel bezig met de intermittend-haperende brandstofpomp te vervangen. Zonder al jullie posts was ik er niet aan begonnen.
Ik heb ook de originele Clarion radio gedemonteerd (ik heb méér bagageruimte nodig) mocht iemand daar belangstelling voor hebben: het ding is beschikbaar. Binnenkort te vinden hier in de weggeefhoek.
Oude liefde roest niet
Moderators: teacher, bertmeijerink, stig