Knippers K1300s - raar gedrag

Voor vragen en opmerkingen betreffende het elektrische gedeelte van de K1200 - K1300 - K1600.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
BartvH

Knippers K1300s - raar gedrag

Bericht door BartvH »

Ik zit van de week op fiets en spontaan deden mijn knippers het niet meer. (Gelukkig was ik bijna op kantoor).

Een paar honderd meter later stond ik voor een rood licht en zat ik wat aan de knoppen te rommelen, toen kon ik ineens WEL weer richting aangeven, alleen toen werkte het annuleren niet meer (goddank voor auto-cancel).
Tijdens mijn lunchpauze even de garage in gelopen en toen deden de knippers helemaal niks.

De weg naar huis was .....interessant. (Expres eerder vertrokken om de ergste drukte te vermijden).
onderweg weer lopen rommelen, en ja hoor, het werkte weer!
Maar eenmaal bijna thuis gingen de knippers nog maar 1 tot 3 keer en vervolgens cancelde ze zichzelf. Dit gebeurde meerdere malen.

Gezien het wispelturige karakter van de problematiek, zat ik aan een slecht contact te denken. Ik heb de linker combinatie switch gedemonteerd en geïnspecteerd, maar alles ziet er prima uit. Contactspray op de connectoren. Probleem is niet opgelost.
Ik heb wel het idee dat de knipperknoppen (links-rechts-cancel) wel stroever lopen dan normaal, maar niet zeker. ook de noodschakelaar werkt niet.
De andere knoppen op de combinatie-switch (Toeter, grootlicht, menu) werken wel naar behoren.

Ik probeer nu een electrisch schema van de fiets te vinden zodat ik de bedrading in zijn volledigheid kan nalopen (kutklus).

Kunnen jullie met mij meedenken in het achterhalen van de oorzaak?
Snellebaksteen
Contacteer:

Re: Knippers K1300s - raar gedrag

Bericht door Snellebaksteen »

Een plakkende cancel knop geeft deze symptomen. Heb ik op m'n K12r gehad.
K 1300R '09, K 1100RS '94, K 100RS '88, F650 '94, GSX1100 '83.

Liefhebber van alles met wielen en vooral van "vreemde creaties"
BartvH

Bericht door BartvH »

Snellebaksteen schreef: 09 nov 2023, 18:08 Een plakkende cancel knop geeft deze symptomen. Heb ik op m'n K12r gehad.
Dat klinkt heel logisch, is er een manier voor mij om dit op te lossen? of een kwestie van de hele switch vervangen?
BartvH

Bericht door BartvH »

Opgelost!

nieuwe combinatie-switch bij hobbyist.nl gekocht en in een handomdraai gemonteerd, alles werkt nu feilloos!

Bedankt!
teacher

Bericht door teacher »

Beter! :)
K1600gt
Snellebaksteen
Contacteer:

Bericht door Snellebaksteen »

Fijn dat het weer werkt zoals het hoort!
K 1300R '09, K 1100RS '94, K 100RS '88, F650 '94, GSX1100 '83.

Liefhebber van alles met wielen en vooral van "vreemde creaties"
Plaats reactie