Leeslampje

Hier kunt u alles kwijt over de carrosserie van van de K1 - K75 - K100 - K1100.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Louisv
Contacteer:

Leeslampje

Bericht door Louisv »

Het leeslampje van mijn k1100lt doet het niet.
Hoe vervang ik het leeslampje ?
Met vriendelijke groeten, Louis
Eigenaar van een BMW K1100LT 1993
concours21
Contacteer:

Re: Leeslampje

Bericht door concours21 »

Voorzichtig het glaasje op het dashboard eruit wippen. Je kunt dan het lampje vervangen.
Louisv
Contacteer:

Bericht door Louisv »

Bedankt, heb ik geprobeerd maar durfde niet verder te gaan
Ineens doet het leeslampje het weer in de onderste stand :roll:
Het lampje heeft 3 standen, enig idee wat het zou moeten doen in de midden en bovenste stand?
Kan het nergens terugvinden
concours21
Contacteer:

Bericht door concours21 »

Spuit de contacten, waar het lampje in zit, eens in met een contactspray. Bij mij brandt het lampje ook op 1 stand. Mogelijk dat je met de andere stand ook het lampje in de topkoffer kan in- of uitschakelen? Ik weet dat niet zeker, omdat het lampje in de topkoffer bij mij het niet doet. Staat geen spanning op.
Louisv
Contacteer:

Bericht door Louisv »

Lamp in topkoffer :D heb de topkoffer er af gehaald….ik ga zoeken, bedankt!
Ted

Bericht door Ted »

Afbeelding

Als je 't van voren af wil proberen, je ziet in de foto links en rechts 4 haakjes (bij de rode pijltjes) zitten waar ie mee vast zit. Dus druk het lampje zoveel mogelijk naar links, en zet er dan rechts een schroevendraaier onder en wip 'm daarmee eruit. Het is 30 jaar oud plastic dus voorzichtig aan.

Als je 'm er niet uit durft te wippen kun je ook overwegen het paneel waar ie in zit even los te schroeven. Rondom de schroeven los en voorzichtig naar achteren en naar boven er uit wrikken. Dan kun je bij het binnenwerk van het lampje.

Mijn ervaring is dat de lampjes vaak corrosie hebben (je ziet ook de groene vlekjes op de foto) dus wat contactspray kan helpen. Je kunt overwegen het hele lampje uit elkaar te halen maar maak van te voren duidelijke foto's want het is geen pretje de losse onderdelen er weer in te friemelen.

Ik heb de schakelaar even gemeten maar volgens mij is zowel omhoog als naar beneden aan; middenstand is uit. Maar omhoog/naar beneden doen het alleen als er 2 voedingsdraden aangesloten zijn, en dat is normaal niet het geval volgens mij. Kortom, in mijn ervaring werkt maar 1 richting van de schakelaar. Het is volgens mij een plafondlampje uit een BMW auto en daar had de schakelaar waarschijnlijk een andere functie (uit, of altijd licht aan, of alleen licht aan bij deuren open).
Een heerlijke '92 K75RT, een kromme '92 K75RT en een halve '99 K1100KMAR
Louisv
Contacteer:

Bericht door Louisv »

Top Ted! Bedankt voor de uitleg!
Plaats reactie