Beste mensen,
Ik heb het bijna opgegeven om dit euvel te vinden.
Het niveaulampje werkte niet meer in de zomer, geen probleem ik rij toch op kilometers.
Doch nu de winterstop er is toch wat research uitgevoerd:
- De tanksensor geruild met een reserve ... en wat blijkt? het lampje in de brooddoos blijft nu altijd branden?
- Dus de sensoren allebei uitgemeten ... en ze werken alle 2 identiek hetzelfde.
- ook de brooddoos geruild voor een reserve .. zelfde fenomeen.
Heeft iemand hier ervaring in?
dank bij voorbaat
grts
Demaic
K75 - probleem met reserve brandstofalarm
Moderators: teacher, bertmeijerink, stig
-
-
Re: K75 - probleem met reserve brandstofalarm
Het moet in de sensor zitten; als je die (in eerste instantie) als enige wisselt en het gedrag veranderd zit daar dus een verschil. Zie dit topic, daar is het een en ander beschreven over de werking van de sensor. Samenvatting:
- Laag niveau lampje gaat aan 15 seconde nadat pin 7 van de brooddoos aan massa gelegd is.
- Je kunt de stekker van de tank lostrekken, het lampje in de brooddoos moet uit zijn. Dan met een los draadje de witte draad aan de kant van de motor aan massa leggen. Lampje moet na 15 seconden aan gaan. Als dit klopt zou de brooddoos en de bedrading in de motor goed moeten zijn.
- Doormeten van de brandstof sensor zelf: stekker bij de tank los en meten tussen de witte draad en de bruine draad, aan de kant van de brandstoftank. Vlotter beneden drukken, weerstand (vrijwel) 0, vlotter omhoog, weerstand oneindig.
- Als dat allemaal goed is, meten of bruin aan de kant van de motor ook echt massa heeft. Zal haast wel, anders loopt je brandstofpomp niet.
Een heerlijke '92 K75RT, een kromme '92 K75RT en een halve '99 K1100KMAR
-
Hallo thanks, ga ik proberen.Hou u op de hoogte.
grts
grts
-
Hallo,
Ik ben toch een kieken!!!
Dank zij Ted met de info 15 sec. wachten... op het branden van het lampje! Bingo alles werkt perfect!
Ik had er toch een paar uur aan getest en gemorreld en weet dan ook niet wat er loos was,maar alles werkt weer.
Bedankt en groetjes
Happy Belg
Ik ben toch een kieken!!!
Dank zij Ted met de info 15 sec. wachten... op het branden van het lampje! Bingo alles werkt perfect!
Ik had er toch een paar uur aan getest en gemorreld en weet dan ook niet wat er loos was,maar alles werkt weer.
Bedankt en groetjes
Happy Belg

-
Ted heeft mij ook al een paar keer goed geholpen...
BMW K100LT (1987)
Sym joymax 125i (2015)
Mercedes W124 200D (1988)
Sym joymax 125i (2015)
Mercedes W124 200D (1988)
-
Ha dat is leuk te horen, bedankt beiden! 

Een heerlijke '92 K75RT, een kromme '92 K75RT en een halve '99 K1100KMAR