big-end lager van de 1e cilinder

Voor vragen over onder andere het motorblok, uitlaatsysteem etc van de K1200 - K1300 - K1600.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cadfael
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:50
Locatie: Borgloon, Limburg Vrijstaat

big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door Cadfael »

Ik hoor via via dat het bouwjaar 1997, het jaar van mijn moto, problemen zou hebben met de big-end lager van de 1e cilinder?

Wat bedoelt men daar mee?
Kan dat?
Vanaf welke kmstand zou dat kunnen?
Afbeelding
The only brother on a K1200RS called Red Sonja
Dutch67
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 mar 2014, 11:25
Locatie: Villmar (Germany)

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door Dutch67 »

Ik maak uit je Avatar op dat je een K1200RS rijdt en daarbij zijn de problemen die je schilderd voor mij onbekend, ik hoor het in ieder geval voor de 1e keer.
Gebruikersavatar
Cadfael
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:50
Locatie: Borgloon, Limburg Vrijstaat

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door Cadfael »

Dutch67 schreef:Ik maak uit je Avatar op dat je een K1200RS rijdt en daarbij zijn de problemen die je schilderd voor mij onbekend, ik hoor het in ieder geval voor de 1e keer.

Ik ook, maar een koper maakte mij hierop attent en vermits ik "van niets" weet, ziet hij af van de koop.
Afbeelding
The only brother on a K1200RS called Red Sonja
Gebruikersavatar
kees colijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 29 apr 2010, 14:22
Locatie: Bollenstreek

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door kees colijn »

Belsong
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 mei 2014, 15:51
Locatie: Apeldoorn

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door Belsong »

Hallo. Ook ik heb hiervan gehoord. (Zoek het op in deze forum of motor forum). Dit was voor mij DE voornaamste reden om hiervan af te zien en te gaan voor een uitontwikkelde k1100rs uit '96.
Gebruikersavatar
beckontheroad
Berichten: 1652
Lid geworden op: 17 feb 2008, 18:00
Locatie: Utrecht

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door beckontheroad »

Geen kenner van de K1200, MAAR...
Als ik me inlees begrijp ik dat vanaf 2001 het euvel verholpen is.
WEL seant detail en zeer relevant voor de DS bij zijn potentiele verkoop...!

JB
--==When I am asleep, I don't snore, I dream of being a motorcycle==--
Gebruikersavatar
@rie
Berichten: 4462
Lid geworden op: 13 jul 2006, 09:55
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door @rie »

Je kan er een modificatie inbouwen. (terugslagklepje)
Het probleem treed eigenlijk alleen op als je er mee aan het autobaan burnen gweest ben.
Bij normaal Nederlands gebruik zijn er nagenoeg geen problemen mee. Maar wel een puntje om in je achterhoofd te houden.
Afbeelding Afbeelding

u=ir betekend niet: U bent ingenieur
Gebruikersavatar
Jan W
Berichten: 1545
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:31
Locatie: Culemborg

Re: big-end lager van de 1e cilinder

Bericht door Jan W »

Hallo allemaal,
Terug van weggeweest.
Veel geplaatst over K75 op lpg enzo indertijd.
Daarna overgestapt op een K100RT op lpg
Die mixte op een gegeven moment de olie en de koelvloeistof...
Dus de overstap gemaakt naar een K1200GT
Een jaar op gereden en toen ging de kabelboom roken.
Dus een verse gescoord, en die heb ik nu 3 jaar.
Indertijd heb ik ook de lagerschaal van alleen de eerste cilinder vervangen.
Die was wat ruimer, de rest was goed.
Ik zie net, op het oem onderdelen overzicht, dat er groene en gele lagerschalen bestaan.
De vraag is, wat is het verschil.
Groet,
Jan zelf
Jan zelf
Verkeerd, in goede staat
Plaats reactie