Bandenadvies K1100RS
Moderators: teacher, bertmeijerink, stig
- Snellebaksteen
- Contacteer:
Re: Bandenadvies K1100RS
Dat is waar.
Warmte doet veel voor een sportief bandje.
Warmte doet veel voor een sportief bandje.
K 1300R '09, K 1100RS '94, K 100RS '88, F650 '94, GSX1100 '83.
Liefhebber van alles met wielen en vooral van "vreemde creaties"
Liefhebber van alles met wielen en vooral van "vreemde creaties"
-
Ik kan me perfect aansluiten bij wat je zegt.. ik moet m'n rijbewijs nog halen (staat gepland voor half april) en heb niks ervaringWalt schreef: ↑07 feb 2023, 20:20 Dat is ook zo, hoe rij je er mee en hoeveel ervaring heb je met je motor.
Als doorgewinterde rijder schrik je (ik) niet meer van een koudweer-/trambaan glijertje achter ofzo, als nieuw-net-je-rbw-gehaald motorrijder schrik je je de pleuris... ik wel in ieder geval in het begin.
En nu nog weleens, maar dan vooral als de voorkant even wegglijdt en ik het niet zag aankomen.
Mijn advies: koop een goeie wegband, bv de Pilot Road en bouw rustig je ervaring/tempo op.
Sportbanden lijkt leuk maar daar moet je er ook op tempo mee rijden, anders presteren ze minder goed dan een gewone wegband
Sportband hoeft echt niet, ik ga niet gek doen.. ik wil vooral goede grip (en vooral int nat) . Road 6 had inderdaad ideaal geweest, maar voor 160/60/18 vind ik alleen de road 3. Dan neig ik nog t meeste naar de ContiRoadAttack3 of de Metzeler Z8
Ik ga voornamenlijk woon-werk doen (dus wel wat autostrade maar zoveel mogelijk binnendoor) en toertjes met bevriende rijders
11/1992 K1100RS
- mboelis
- Contacteer:
De Bridgestone T32 op mijn K1100 met RS wielen vind ik een geweldige band. De voorgangers T31, T30 en de verbeterde EVO varianten zijn ook allemaal goed en worden dan goedkoper. Bridgestone heeft ook GT voorbanden.
Keus zat dus.
Keus zat dus.
/Marco
K1100LT 2001, Zumo XT2, Montana 650t, Veiligheidsschroefje voor Garmin Zumo bestellen? klik hier

K1100LT 2001, Zumo XT2, Montana 650t, Veiligheidsschroefje voor Garmin Zumo bestellen? klik hier

-
Ik heb onlangs de Pirelli Angel GT gemonteerd en deze bevallen me tot nu toe uitstekend! De T31 zijn zeker op een k1100 ook een prima rubber
BMW K1100 RS 1997 

-
Best wel wat goeie reviews over die BT's! Mischien geef ik die inderdaad maar eens een kans.. kan volgens mij tussen ContiRoadAttack, Z8 en BT niet veel fout doen.
11/1992 K1100RS
-
Nog altijd niet kunnen kiezen
ik blijk vooral te focussen op goede grip in de regen, en dan kom je altijd maar weer op roadtec01 of road5/6 uit..
maar die kan je niet krijgen in K1100RS maten (vooral die 160/60/18 is een dingetje)
Verder is er de contiroadattack maar die is duur en nogal sportief, roadsmart kan ook, T32 maar die zou dan weer heel traag opwarmen.
Ik twijfel dus nog steeds tussen de roadtec Z8, contiroadattack 3 en dunlop roadsmart 4
Iemand die befaamde voorganger de Z8 gereden? Hoe was die in t nat?

maar die kan je niet krijgen in K1100RS maten (vooral die 160/60/18 is een dingetje)
Verder is er de contiroadattack maar die is duur en nogal sportief, roadsmart kan ook, T32 maar die zou dan weer heel traag opwarmen.
Ik twijfel dus nog steeds tussen de roadtec Z8, contiroadattack 3 en dunlop roadsmart 4
Iemand die befaamde voorganger de Z8 gereden? Hoe was die in t nat?
11/1992 K1100RS
-
Kijk ook even op mopedreifen.nl mocht je je overzicht nog niet volledig hebben. Gebruik google translate desgewenst; er is ook een bijbehorend youtube kanaal: Mopedreifen; goed voor je Duits 
Op de website zie je bijna alle bandenmerken overzichtelijk onder elkaar; zelf beoordelen of je daar ook wilt kopen. Redelijk recentelijk is daar ook het merk Avon aan toegevoegd. De trent zit er een beetje in dat de banden voor onze 18" achterwielen aan populariteit aan het verminderen zijn; Michelin en Pirelli zijn al afgehaakt (van beide zijn hun nieuwe banden al één of meerdere generaties verder).
Je hebt je eerste motor: een K1100RS; dat was bij mij ook zo. Over banden kun je eindeloos prakkiseren en aarzelen en ik snap je voorkeur voor goede natte eigenschappen maar de belangrijkste waarborg voor veilig rijden onder natte omstandigheden ben je zelf (ook trouwens onder niet natte omstandigheden). De K1100RS pioniers reden vroeger rond op de voor-voor-voorgangers van het huidige aanbod aan banden. De RS is geen lichte motor, rij je banden netjes in en zorg dat je ze goed op spanning houdt. Succes met je keuze en veel rijplezier met je K1100RS!

Op de website zie je bijna alle bandenmerken overzichtelijk onder elkaar; zelf beoordelen of je daar ook wilt kopen. Redelijk recentelijk is daar ook het merk Avon aan toegevoegd. De trent zit er een beetje in dat de banden voor onze 18" achterwielen aan populariteit aan het verminderen zijn; Michelin en Pirelli zijn al afgehaakt (van beide zijn hun nieuwe banden al één of meerdere generaties verder).
Je hebt je eerste motor: een K1100RS; dat was bij mij ook zo. Over banden kun je eindeloos prakkiseren en aarzelen en ik snap je voorkeur voor goede natte eigenschappen maar de belangrijkste waarborg voor veilig rijden onder natte omstandigheden ben je zelf (ook trouwens onder niet natte omstandigheden). De K1100RS pioniers reden vroeger rond op de voor-voor-voorgangers van het huidige aanbod aan banden. De RS is geen lichte motor, rij je banden netjes in en zorg dat je ze goed op spanning houdt. Succes met je keuze en veel rijplezier met je K1100RS!
Laatst gewijzigd door eric11 op 01 jun 2023, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
K1100RS ABS II >> Flying bricks: the experience of a lifetime! <<
- @rie
Ik heb op mijn k100rs 16v Metzeler roadtec z6 banden.( zelfde wielmaat als de K1100rs)
Prima band voor een mooie prijs.
Prima band voor een mooie prijs.

u=ir betekend niet: U bent ingenieur
-
ik lees mee,
vorige week een K100rs aangeschaft, maar daar moet nieuw rubber onder,
ik wil in de winter blijven doorrijden,
maakt dat nog iets uit?
tips zijn welkom!
vorige week een K100rs aangeschaft, maar daar moet nieuw rubber onder,
ik wil in de winter blijven doorrijden,