iemand ervaring met de pilot road 3?

Heeft u vragen over de wielen of banden van de K1200 - K1300 - K1600 plaats deze dan hier.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Jouke
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2011, 20:47
Locatie: Dongen

iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door Jan Jouke »

Mijn K1200 RS (LPG) heeft een nieuwe voorband nodig. Nu ligt er een Michelin pilot road 2 op welke goed voldoet. Nu is er een opvolger van de band, de pilot road 3, maar ik kan geen ervaringen vinden over deze band. Ik ga de winter doorrijden (behalve met sneeuw en ijs uiteraard) dus een goede natweer band vind ik een must.
K1200 LPG, gas is niet alleen om op te koken.
Bob van der Hoeven
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 aug 2010, 11:59
Locatie: Amsterdam

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door Bob van der Hoeven »

Op mijn k1300gt heb ik nu al bijna 6000 km de pilot 3 liggen. Bevallen prima, vooral met regen. Wel is de band gevoeliger dan de metzler die ik ervoor gebruikte maar dat is niet echt een bezwaar. In het begin moet de band wel worden ingereden!
Bob van der Hoeven, BMW K1300GT
BertL
Berichten: 4757
Lid geworden op: 03 mei 2007, 23:34
Locatie: Ommen

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door BertL »

Ik heb bij aanschaf van de motor (48000 km) een nieuwe pilotroad 3 op mijn motor gekregen. Onlangs een spijker erin en een nieuwe erop laten zetten. Volgens de monteur was de band er ook echt aan toe. Op dat moment was de km-stand: 54000km. :?
Grz
BertL

K1200GT-2008 R1200GS-2006 R1150RT-2003 K1100LT-2000
ROUTES en WPH
___________________________________________________________________________________
tmoons
Berichten: 933
Lid geworden op: 08 jul 2008, 08:47
Locatie: Haarlem

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door tmoons »

Ik heb de VFR van mijn buurman laatst geleend, en die had ook 2 nieuwe PR-3's eronder... WOW!!! wat een band is dat! Ik heb nog nooit op een VFR gereden, maar deze ging gewoon op 1 oor (stepjes aan de grond) en GEEN enkel gevoel dat er ooit een einde aan de grip ging komen!
Zoek je een motor vriendelijk appartement met ruime tuin in de randstad? Dit is wat je zoekt!
http://www.funda.nl/koop/haarlem/appart ... vaart-208/
Charl
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 jul 2008, 21:13
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door Charl »

Mijn ervaringen zijn dat ze sneller slijten dan de Pilot Road 2 Specifiek de voorband vond ik sneller slijten. Qua grip in regen is ie weer iets beter als zijn voorganger. De vraag is dus kies je voor geld of voor grip.
Heb trouwens wel een vrij sportief rijgedrag.
K1300 gt 2010 en een R60/7 uit 1977 en een Honda Dylan 150cc scooter voor achter op de camper.
Tip: rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen!!!!!
Gebruikersavatar
Bor S
Berichten: 250
Lid geworden op: 24 jun 2010, 11:16

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door Bor S »

Charl schreef:Mijn ervaringen zijn dat ze sneller slijten dan de Pilot Road 2 Specifiek de voorband vond ik sneller slijten. Qua grip in regen is ie weer iets beter als zijn voorganger. De vraag is dus kies je voor geld of voor grip.
Heb trouwens wel een vrij sportief rijgedrag.
Ik vond de road 3 voorband juist mooier rond afslijten als de road 2.
Verder geeft de 3 voor mij gevoel meer grip in de regen. Dat de 3 ietsje harder slijt als de 2 kan ik nog niet bevestigen.

Groeten Rob
BMW R100RS, K100RS, R1100S, Aprilia RSV 1000 Factory
Charl
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 jul 2008, 21:13
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door Charl »

Hallo Rob

ik had iets meer last van cupping bij de voorband. De haakse lamellen gaan wat meer open staan lijkt het wel. Ik voelde dit in het stuurgedrag. Verder een fijne band, maar persoonlijk heb ik meer met de Pilot Road 2.
Blijft natuurlijk een heel persoonlijk iets een band.
Ik zou zeggen testen die band. je mag hier mi nooit op besparen.
Kies daarna de band waar je het meeste gevoel bij hebt.
K1300 gt 2010 en een R60/7 uit 1977 en een Honda Dylan 150cc scooter voor achter op de camper.
Tip: rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen!!!!!
avierstraete
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:35
Locatie: Geesteren (OV)

Re: iemand ervaring met de pilot road 3?

Bericht door avierstraete »

Heb sinds 3 weken de Pilot 3, zowel voor als achter en er nu ongeveer 1000 km mee gereden. Het is een prima band bij regen. Slijtage kan ik over een poosje wat over vertellen.

Mvg,

Aloys
Aloys Vierstraete, BMW K1200 GT 2008
Plaats reactie