K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Heeft u vragen over de wielen of banden van de K1200 - K1300 - K1600 plaats deze dan hier.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Caun
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jun 2016, 23:06

K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Caun »

Hallo! Ik ben tegenwoordig ook eigenaar van een K1200S! Net natuurlijk keurig even voorgesteld, maar een forum zoek je natuurlijk op voor het zoeken naar gelijkgestemden, zoeken naar informatie en het delen van informatie.

Rijdt als een trein, maar de banden zijn nogal versleten, dus daar mogen nieuwe op.
Ik heb 2 sets Pilot Road 4 versleten op mijn vorige motor, maar nu heb ik ook vernomen dat de Dunlop Roadsmart III het erg goed doet. Qua prijs maakt dat geen bal uit en de RS3 is een stukje nieuwer.
Heeft iemand hier ervaring met deze banden op een K?
En rijden jullie liever op 190/55 of de standaard 190/50 achterband?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
BMW K1200s 2008
Caun
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jun 2016, 23:06

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Caun »

Gezien ik geen reactie heb gekregen op mijn post heb ik zelf maar de knoop doorgehakt. Na een set MPR4 te hebben gereden op mijn Z750, ga ik nu de DRS3 uitproberen.
BMW K1200s 2008
e.kip@gmx.com
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:23
Locatie: Assen

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door e.kip@gmx.com »

heb zelf geen ervaringen met beide banden heb zelf Bridgestone eronder. Deze kunnen nog een half jaar mee. Ben wel benieuwd naar jou ervaringen na een half jaar :)
K1100RS (1994) ex-Yamaha XT600
Afbeelding
Caun
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jun 2016, 23:06

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Caun »

Vooralsnog stuurt en plakt het in ieder geval prima.
Wel regen gehad, maar nog niet noemenswaardig veel tijdens het rijden, dus daar nog geen ervaring mee.

Ik ben erg benieuwd hoe lang deze set mee gaat.
BMW K1200s 2008
Gebruikersavatar
RemonLT
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2015, 21:11
Locatie: Purmerend

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door RemonLT »

Onder mijn k1200lt liggen ook de dunlops Road Smart II. Heb er in extreme regenval mee moeten rijden, maar geen centje pijn. Kilometrage is niet het belangrijkste voor mij. Goed vertrouwen en stabiliteit wel. En daar voldoen ze prima aan.
Superbert
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2016, 18:12
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Superbert »

Onder mijn K1200 heb ik weer Pilot Road 4 GT laten zetten, zaten Bridgestone banden onder waar ik niet aan kon wennen. Gelukkig waren de BS banden versleten dus kon weer Pilot Roads kopen :-)
Gebruikersavatar
eugene
Berichten: 383
Lid geworden op: 03 jun 2012, 20:41
Locatie: Assen

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door eugene »

Ik heb sinds dit voorjaar de Pilot Road 4 onder de K1200S. Veel grip in de regen. Abs grijp pas bij zeer stevig remmen op het achterwiel in. Daaruit concludeer ik dat de grip inderdaad zeer goed is. Bij sportief gummen voel ik de achterband wel eens naar buiten schuiven, maar is allemaal heel controleerbaar. Ik heb het idee dat de lammelenstructuur dit veroorzaakt, maar weet het niet zeker.

In Motoplus nr. 15 is een test geplaatst waarbij nu de nieuwe Metzler Roadtec 01 het beste scoort. Ook op natte grip.

Ben wel heel benieuwd naar de ervaring met de Dunlop's.
Eugene heeft: BMW K1200S bj. 2007 (en een Vespa Sprint 150cc bj. 1966)
Had: BMW K1100RS bj. 1994 / BMW K100RT bj. 1988
Hilco

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Hilco »

blijven jullie altijd netjes op de weg met je k?
Gebruikersavatar
eugene
Berichten: 383
Lid geworden op: 03 jun 2012, 20:41
Locatie: Assen

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door eugene »

Zekers. Het bos in vindt ie niet zo leuk. :wink:

Of bedoel je het circuit? Nee. Daar is ie ook nog niet geweest. Het is toch een toermotor hè.
Gewoon op de weg. Beetje naar de Eifel, autobahn, Alpen. Af en toe hier in de regio een blokje om. De meeste kilometers worden gereden met weekendjes weg. En dat wil je gewoon een band waarmee je in de regen niet met samengeknepen billen in het zadel zit als het wat bochtiger wordt.

Met gummen bedoel ik beetje sportief rijden in berg- en bochtachtig gebied. Mooi tempo erop en ook in de bochten niet al te veel remmen. Maw de randjes van de band er toch een beetje afrijden. En dan voel je dat deze achterband als ie warm is, toch wel een beetje wil glijden. Maar goed controleerbaar. Echt wild wordt het niet hoor.
Eugene heeft: BMW K1200S bj. 2007 (en een Vespa Sprint 150cc bj. 1966)
Had: BMW K1100RS bj. 1994 / BMW K100RT bj. 1988
Hilco

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Hilco »

ik bedoelde onverharde wegen , niet echt hardcore terrein.

het zou kunnen dat je dan iets meer de 25/75 kant op zou kunnen .

maar als je alleen op weg rijd zou ik voor de pilot road 4 gaan omdat ik nogal vertrouwen heb in de naam Michelin
Caun
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jun 2016, 23:06

Re: K1200S met Dunlop Roadsmart 3 of Michelin Pilot Road 4

Bericht door Caun »

Als er op een route een stukje "onverhard" dwz grind ofzo op m'n pad komt dan schuw ik het niet. Veren op comfort stand, polsjes los aan t stuur en rustig doorrijden. Maar ik ga geen km's lang onverhard rijden met m'n K.
Inmiddels ook dikke regenbuien gehad. M'n traction control grijpt dan merkbaar in, dus echt lekker grip.. maar aan de andere kant, ik rij er niet heel veel anders om dan normaal, hooguit voorzichtiger in bochten en mijdt natuurlijk t wit en metaal op de weg.
Met MPR4 heb ik ook wel eens wat uitbreken ervaren, maar nooit zo erg. Kan wezen dat dat nu ook het geval is geweest, maar door de TC kan ik dat niet zeggen.
Vooralsnog in ieder geval tevreden.
BMW K1200s 2008
Plaats reactie