Brandstofslang losschieten

Voor vragen over de brandstof(voorziening)van de K1200 - K1300 - K1600 kunt u hier tercht.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daneron
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2013, 11:06
Locatie: Zeeland

Brandstofslang losschieten

Bericht door Daneron »

Heb ik weer en gelukkig onderweg naar en vlakbij huis: onbedoeld een wheelie bij een stoplicht omdat deze net op groen springt als je nog niet stilstaat, even gauw tanken vlakbij huis, de tankpistool in m'n hand en door de muziek die ik draaide merkte ik de tankhouder vrij laat op dat hij voor mij naar buiten rende om aan te geven dat er iets vanonder uitstroomt ??? :idea: ja dan schrik je en ben je tevens verbaasd. Ik bloed liever zelf nog dan dat m'n motor vloeistof verliest :(
Maar goed, in een korte beslissing maar niet tanken en rustig naar huis gereden met een oogje op de tempmeter.

Eerst koffie en bijkomen van de schrik alvorens ik ga sleutelen. Na het inspecteren van het koelvloeistofniveau concludeerde ik dat het dus brandstof moest zijn geweest. De geur was wel aanwezig maar het rook ook een beetje naar koelvloeistof dus wilde ik bevestiging. Na het loshalen van de tank bleek er bijna niets in te zitten en vond ik de brandstofslang makkelijk loskomen. Het hitteschildje wat zich onder de tank bevindt was doorweekt met benzine!

Ik denk dat bij de vorige onderhoudsbeurt de slang niet goed in z'n borging heeft gezeten en pas na een dreun of schok los is geschoten.

Iets wat onder de aandacht gebracht moet worden als je je motor voor een beurt wegbrengt!

grt
Danny

Ps. ik heb het forum wat verder doorgelezen en het blijkt dus vaker voor te komen, preventief de aansluiting vervangen voor een metalen versie.
BMW K1200S '05 Cagiva River 500 '07, Honda Nighthawk 450 '85
Gebruikersavatar
ReneD
Berichten: 1113
Lid geworden op: 12 jul 2006, 18:01
Locatie: Hilversum

Re: Brandstofslang losschieten

Bericht door ReneD »

Ik begrijp dat je een K1200rs hebt, gezien de leeftijd die deze motoren beginnen te krijgen, zou een ieder deze eigenlijk prefentief moeten vervangen.
groeten René


BMW F800se
K1200RS xl (verkocht)
Gebruikersavatar
Daneron
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2013, 11:06
Locatie: Zeeland

Re: Brandstofslang losschieten

Bericht door Daneron »

Hoi Renee, het is een K1200S.

Ik ga 'm in ieder geval vervangen voor een metalen exemplaar want dit wil ik niet nogmaals meemaken.
BMW K1200S '05 Cagiva River 500 '07, Honda Nighthawk 450 '85
Plaats reactie