Zomerkleding

Hier kunt u alles kwijt wat niet specifiek met de BMW K-serie heeft uit te staan.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

suus62

Zomerkleding

Bericht door suus62 »

Omdat in dat andere topic het onderwerp veranderde leek het mijn een goed idee een nieuw topic zomerkleding te starten.
Ik zweet me op dit moment het ongans in mijn uitgeklede winterkleding en zoek dus zomerkleding (broek en jas). Aangezien ik ook nog een kuip op de motor heb, sta ik voor veel open. Graag Uw eigen ervaring en advies.
Laatst gewijzigd door suus62 op 25 aug 2010, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
CB250 , CX500 '78, K100LT '90, K1200RS/P '04, K1200RS/P '05
Eerst de oorzaak van het probleem vinden dan is de oplossing er zo.
Afbeelding
vhbb

Re: Zomerkleding

Bericht door vhbb »

Volgens mij had dit allemaal best in het bestaande topic geplaatst kunnen worden, maar vooruit dan hier ff "Plakken"
Emile schreef:Maar misschien is er verlichting.... En dan bedoel de grofmazige broek/jas.
Niet waterdicht maar wel luchtig (zeggen ze)

Heeft iemand ervaring met zo'n luchtdoorlatende broek/Jas ?
En dan bedoel ik ervaring met zo'n broek op een K met kuip ?

mvg Emile
Emile,

Ik heb een 4 seizoenen jas.
Door het eruit halen van de regenmembraam blijft alleen een jas met veilgheid stukken over, doordat de jas grof van stof is, blaast hij lekker door.
In tegenstelling tot mijn eerdere jas, was ik al nat van het zweet bij het uit rijden van de garage :D .
Dit heb natuurlijk uitgeprobeerd op mijn toenmalige K1200LT en die heeft een kuip, waarvan je zegt, nou nou nou.

Dus is de vraag beantwoord van de jas?
sjjo
Contacteer:

Bericht door sjjo »

ik heb gisteren zo'n doorwaaijas gekocht. geen verkeerde koop. eindelijk weer rijden zonder een flauwte te krijgen van de hitte. hij waait inderdaad goed door, je voelt hem zelfs ventileren tijdens het lopen. en het geeft toch een veilig gevoel dat je toch bescherming hebt.
alleen als het gaat regenen ben je natuurlijk wel zeiknat, dus me gewone jas gaat ook mee in de koffer.
het is een DIFI VENT MAX gekocht bij MotoPort rotterdam 119 euro
het is de testwinnaar van promotor zie hier:
http://www.promotor.nl/published/prm/co ... 218502.pdf
ze hebben hem in verschillende kleuren.

mvg simon
K1100lt Bj 10-2001(VIN 3-1999) ex-overheid
Puch

Bericht door Puch »

ik heb ook een doorwaaijas gekocht, op de motorbeurs voor 70 euro. grand canyon model axis jacket.uitneembare regenvoering en wintervoering. Dus als het ff gaat regenen regen voering erin, an als het wat kouder word winter voering erin. Hij blijft zelfs dan stukje kouder dan mijn gewone textiel jas. Scheelt ook een hoop dat ik nu zonder kuip rij, dan is hij zelfs 's avonds snel te fris. Maar ook toen ik nog met kuip reed was het echt veel fijner dan mn oude jas. Ik vind het een aanrader. Steeds met 2 jassen op stap vind ik ook zowat :wink:
k1100rs'93
BMW-4-ever

Bericht door BMW-4-ever »

"zij-van-Erik" heeft een DIFI AIR VENT broek (waar sjjo de jas van heeft) en waait idd prima door. Aanrader.

Groeten,
Erik
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. . . . daarom rij ik met een cardan !!

BMW K100 LT '87 (18 mrt 2005 --> 18 aug 2006) 32000 km.
BMW K1200 LT '99 (24 aug 2006 --> mei 2011)
Afbeelding
Emile

Bericht door Emile »

Dank voor alle reacties,
De meningen over macna zijn kennelijk verdeeld.
Het DIFI doorwaaispul scoort goed, daar ga ik gericht naar zoeken. Is ook betaalbaar.
Googelen op de vier seizoenen jas levert van alles op. Moet ik ook achteraan.
Voor wat betreft de broek denk ik een oplossing te hebben.
Ik heb nog een oude broek die zo lek als een mandje is.
Daar ga ik de hele binnenvoering behalve de kniebeschermers uitslopen.
Kijken of dat helpt, baat het niet dan schaadt het niet..
mvg Emile
MarK1200RS

Bericht door MarK1200RS »

Je kan ook eens kijken op e-bay, daar heb ik in Duitsland bij een BMW dealer mijn BMW "Streetguard" jas gekocht voor 2/3 van de prijs die er in Nederland voor werd gevraagd.

Da's een vier seizoenenjas waar ik erg veel plezier van heb.
C-Evolution '14 R1100S '97 Moto Guzzi V50 Monza '82 Moto Guzzi 1000 SP '83, dus effe geen K?
BMW-4-ever

Emile schreef:De meningen over macna zijn kennelijk verdeeld.
Emile, ik heb het topic nog even teruggelezen maar ik mis iets over Macna denk ik :?
Ik heb zelf ook de explorer jas omdat ik een echte 4 seizoenen jas nodig heb. Ik ben er ook in alle 4 seizoenen erg tevreden mee.

Groeten,
Erik
De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. . . . daarom rij ik met een cardan !!

Afbeelding
Puch

Bericht door Puch »

ik heb ook 2 vier seizoenen jassen, allebei zijn ze net niet helemaal wat ze pretenderen. Beiden zijn het 3 seizoenen jassen, den een is in de winter te koud en de ander in de zomer te warm.

pUch

ps.gaat hier wel om budget jassen
k1100rs'93
Jelle

Bericht door Jelle »

BMW-4-ever schreef:
Emile schreef:De meningen over macna zijn kennelijk verdeeld.
Emile, ik heb het topic nog even teruggelezen maar ik mis iets over Macna denk ik :?
Ik heb zelf ook de explorer jas omdat ik een echte 4 seizoenen jas nodig heb. Ik ben er ook in alle 4 seizoenen erg tevreden mee.

Groeten,
Erik
Ik denk dat er gedoeld word op een opmerking van Joop:
JOR schreef:Tja ik heb wel enige ervaring met lucht doorlatend materiaal.Ik heb ooit een Macna jas gekocht omdat ik het zat was om bij elk buitje zijknat thuis te komen.Zo n Macna jas houdt je droog en warm maarrrrr als het kwik stijgt en je wil de ventilatieritsen gebruiken dan moet je de binnen voering en het waterdichte vlies verwijderen.Dat gaat zo makkelijk :twisted: :twisted: dat ik maar besloten heb om die spullen nooit meer te verwijderen en het maar opzweten aan te laten komen.Tegen de tijd dat het spul er weer in zit ben je de wanhoop en een infarkt nabij.Alternatief is de jas wat los te laten ,heb je toch wat verkoeling :mrgreen: .De jas is te duur om maar weer even een ander te kopen maar als ik mij dat van te voren had gerealiseerd was er iets anders voor gekomen!Een rode kaart voor Macna vanuit de betuwe.S winters niet :wink:
Ik ben tevreden met mijn Macna jas (en broek) maar ben het wel met JOR eens dat het een behoorlijke klus is om de voering of het membraam er in te zetten of er uit te halen.
Dat is meer een karweitje voor thuis op de bank maar niet voor onderweg omdat het gaat regenen.
De volgende keer zal ik er bij aanschaf rekening mee houden, een goretex jas met eenvoudig te verwijderen voering.
AfbeeldingK1100RS ABSII 08/1995 AfbeeldingK1100 K1100RS basic naked ABSII 08/1993
AfbeeldingK1100RS naked
F800R 2015 racingblue metallic matt / lightwhite
BMW-4-ever

Ah duidelijk. Ik had inderdaad wat gemist :oops:
Voor wat betreft het in- en uitritsen van het binnenvelletje ben ik heb roerend eens met het door Jor en jou beschrevenne.

Groeten,
Erik

Afbeelding
BertL

Bericht door BertL »

....en daarom heb ik het binnenvelletje altijd los in het vakje zitten. Trek het bij regen als apart jasje snel aan onder de rest.
Grz
Bert
Grz
BertL

K1200GT-2008 R1200GS-2006 R1150RT-2003 K1100LT-2000
ROUTES en WPH
___________________________________________________________________________________
Jelle

Bericht door Jelle »

Bert, :idea: dat zijn nu weer van die domme eenvoudige ideetjes waar ik nog niet aan had gedacht, zal dat ook eens uitproberen.
AfbeeldingK1100RS ABSII 08/1995 AfbeeldingK1100 K1100RS basic naked ABSII 08/1993
AfbeeldingK1100RS naked
F800R 2015 racingblue metallic matt / lightwhite
BertL

Bericht door BertL »

Zoek wel een droge plek om je te "verkleden" :mrgreen:
Grz
BertL
Grz
BertL

K1200GT-2008 R1200GS-2006 R1150RT-2003 K1100LT-2000
ROUTES en WPH
___________________________________________________________________________________
JOR

Bericht door JOR »

BertL schreef:....en daarom heb ik het binnenvelletje altijd los in het vakje zitten. Trek het bij regen als apart jasje snel aan onder de rest.
Grz
Bert
Bert,het "velletje "zit in het db vakje :wink: Goeie tip.Kan alleen niet uitstaan dat ik dat zelf niet kon bedenken. :wink: Vrgr Jor
het komt altijd goed behalve de laatste keer. K1100lt.
Plaats reactie