Oplichting via internet

Hier kunt u alles kwijt wat niet specifiek met de BMW K-serie heeft uit te staan.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bmw-lover
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:50

Oplichting via internet

Bericht door bmw-lover »

Ik wil jullie bij deze waarschuwen voor een zeer actieve oplichter op Duitse tweedehands-sites zoals AutoScout24, Mobile.de etc.

Steeds is het verhaal hetzelfde: Duits gekentekende motor staat in Denemarken voor import maar de hiermee gemoeide kosten vallen nogal tegen dus verkoper heeft besloten om 'm toch maar weer te verkopen. Door de situatie voor een scherpe prijs.

In verband met de afstand is verkoper bereid de motorfiets te verzenden na... gedeeltelijke vooruitbetaling...

Het schijnt dat er nog steeds idioten (excusez le mot) zijn die hier intrappen, mede door de scherpe prijs.

De aangeboden motoren beperken zich niet tot ons lievelingsmerk en -type.

Foto's worden waarschijnlijk gewoon van internet of van de straat gestolen, evenals het geld van de naïevelingen.

U bent gewaarschuwd maar geen idioot toch ?

P.S. Ik heb deze tekst ook op het RT-forum geplaatst.
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gebruikersavatar
beckontheroad
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 feb 2008, 18:00
Locatie: Utrecht

Re: Oplichting via internet

Bericht door beckontheroad »

Praktijk bestaat idd al jaren en verbazend dat er nog steeds mensen intuinen, puur door de emotie
Ooit zo iemand aan t draadje gehad, motor in D, hij "woonde in Brussel"..
Mijn voorstel om bij m langs te komen in Brussel, "omdat ik in de buurt was". .. niets meer vernomen... was in overleg met Mobile.de, die hebben toen zn add verwijderd...
Toen reed ik nog BMW....

En denk erom, als t te mooi is om waar te zijn....

JB
--==When I am asleep, I don't snore, I dream of being a motorcycle==--
NavigatorNL
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:36

Re: Oplichting via internet

Bericht door NavigatorNL »

Er is ook een variant met campers. Dezelfde ellende.
Hilco

Re: Oplichting via internet

Bericht door Hilco »

NavigatorNL schreef: 08 nov 2019, 18:17 Er is ook een variant met campers. Dezelfde ellende.
of vrouwen ................ :lol:
Plaats reactie