afdichtrand langs de tank

Op zoek naar een motorfiets, onderdelen, accessoires etc. uit de K-serie? Plaats dan snel uw advertentie (gratis) hier.

Moderators: teacher, bertmeijerink, stig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
@rie
Berichten: 4486
Lid geworden op: 13 jul 2006, 09:55
Locatie: Kop van Noord-Holland

afdichtrand langs de tank

Bericht door @rie »

Langs de tank van mijn K100RS loopt een rubber randje. Het onderdeel nummer hiervan is 46631453258, maar het is helaas niet meer leverbaar. Ook niet bij de Hobbyist, althans het staat niet op hun website.
Bijgaand een paar foto's ter verduidelijking'
Wie weet waar ik dit kan kopen.
IMG_4587.JPG
IMG_4587.JPG (44.31 KiB) 396 keer bekeken
IMG_4588.JPG
IMG_4588.JPG (79.54 KiB) 396 keer bekeken
IMG_4589.JPG
IMG_4589.JPG (31.37 KiB) 396 keer bekeken
Afbeelding Afbeelding

u=ir betekend niet: U bent ingenieur
Gebruikersavatar
Remco met een K
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 aug 2011, 09:49
Locatie: West Friesland

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door Remco met een K »

Dit lijkt hetzelfde profiel te zijn, welke het beste past kan je zelf even nameten (En misschien hier nog even terugkoppelen indien het werkt):
https://smile.amazon.de/Kantenschutzpro ... 01ARX993S/
https://smile.amazon.de/Kantenschutzpro ... 01ARXYY7Y/
https://smile.amazon.de/dp/B017LXPNZK/
https://smile.amazon.de/dp/B0785D58LK/

EDIT:
Zo te zien levert de eerste leverancier niet naar Nederland, mocht je die nodig hebben, zou ik kunnen kijken of ik het voor je kan bestellen en via mijn broer in Duitsland kan laten leveren. Dan zou er echter wel nog eens €10-15 extra verzendkosten bij komen. Maar ja, een meter van die strip kan je zo te zien 3 van die dichtingen mee maken (ok, 7 mm per strip tekort dan...) en die kostten voorheen een euro of 13 per stuk. In totaal zou je denk ik ongeveer net zo duur uit zijn als voor 2 strips bij de dealer.

EDIT2:
Ik vond hem via de Google wel bij Hobbyist, hoewel geen voorraad:
https://www.hobbyist.nl/diverse_onderde ... 631453258/
Dus je zou het kunnen proberen. Prijs daar overigens veel lager dan RealOEM aangeeft.
Je zou ook nog Hobbyist op bovenstaande leverancier(s) kunnen wijzen, en vragen of ze niet een meter of wat willen inkopen om zelf de pakkingen te maken :)

EDIT3:
Het is dus uiteindelijk nog een iets ander profiel geworden, zie bericht verderop.
Laatst gewijzigd door Remco met een K op 17 mei 2020, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
K100RS '86
eric11
Berichten: 951
Lid geworden op: 11 jun 2014, 20:43
Locatie: Hengelo OV

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door eric11 »

Als één van Remco's ama.de opties passen, heel mooi. Ik hoop dat de Hobbyist's "Voorraad: 0" niet betekent: niet meer leverbaar...

Zo niet, dan kun je naast BMW dealer #1 de volgende bellen. De kans is misschien niet groot maar mogelijk heeft de ene nog op de voorraadplank liggen wat bij de ander al uiterkocht is, al wordt het door BMW als zodanig niet meer geleverd. Is mij ook overkomen.

Origineel:
UK: 46 63 1 453 258 Gasket
DE: BMW ORGINALTEILE DICHTUNG & 46 63 1 453 258 Dichtung

Succes, Eric
K1100RS ABS II >> Flying bricks: the experience of a lifetime! <<
Ciske
Berichten: 1095
Lid geworden op: 20 jan 2008, 19:19
Locatie: Twente

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door Ciske »

Nog een optie: Autosloperij of -zo je wilt- Autodemontage bedrijf.
Niet zelden staat daar een containerbak vol met dit soort (afsluit)rubbers van auto's en zo niet dan ga je zelf op speurtocht.

succes en gr v Ciske
Een K op 3 wielen is ook leuk!
Gebruikersavatar
Remco met een K
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 aug 2011, 09:49
Locatie: West Friesland

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door Remco met een K »

@rie schreef: 21 mar 2020, 13:18 Langs de tank van mijn K100RS loopt een rubber randje. Het onderdeel nummer hiervan is 46631453258, maar het is helaas niet meer leverbaar. Ook niet bij de Hobbyist, althans het staat niet op hun website.
Bijgaand een paar foto's ter verduidelijking'
Wie weet waar ik dit kan kopen.
IMG_4587.JPGIMG_4588.JPGIMG_4589.JPG
Hoi @rie,

Ik ben nu met mijn kuipbekleding bezig, en mijn strips zijn ook niet geweldig meer. Ik weet niet of je al wat gevonden hebt? Ik heb zojuist 5 meter strip besteld:
https://smile.amazon.de/-/nl/gp/product ... UTF8&psc=1

Die lijkt me heel dicht bij het origineel te komen qua afmetingen.Als je wilt, kan je 1,25 m overnemen voor een tientje.
K100RS '86
Gebruikersavatar
@rie
Berichten: 4486
Lid geworden op: 13 jul 2006, 09:55
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door @rie »

Geef even een seintje als je het binnen hebt. Volgens mij woon je vlak bij mij in de buurt.
Afbeelding Afbeelding

u=ir betekend niet: U bent ingenieur
Gebruikersavatar
Remco met een K
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 aug 2011, 09:49
Locatie: West Friesland

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door Remco met een K »

Ik heb het band binnengekregen, en het zit (nog) dichter bij het origineel dan ik verwacht had.

Zo was het (bij inzoomen op het origineel zie je dat het gescheurd is):
Rubberstrip kuipafwerking oud.JPG
Rubberstrip kuipafwerking oud.JPG (63.58 KiB) 267 keer bekeken
En zo zag het er dan van onder uit (met een stuk van het nieuwe rubber er naast ter vergelijk):
Rubberstrip kuipafwerking oud onder.JPG
Rubberstrip kuipafwerking oud onder.JPG (104.87 KiB) 267 keer bekeken
En dan hier het net gemonteerde nieuwe:
Rubberstrip kuipafwerking nieuw onder.JPG
Rubberstrip kuipafwerking nieuw onder.JPG (101.68 KiB) 267 keer bekeken
En na montage:
Rubberstrip kuipafwerking nieuw.JPG
Rubberstrip kuipafwerking nieuw.JPG (54.12 KiB) 267 keer bekeken
Ik heb nog even nagemeten, en 1,05 meter is ruim voldoende. (een meter zou erom hangen).
Ik ga mijn aanbod iets aanpassen, naar 1,05 meter voor een tientje (ex evt. verzenden). Dan kan ik namelijk 4 mensen blij maken, want ik heb nog 4,20 m over. En ja, als ik alles verkoop, heb ik het zelf gratis gedaan. Maar als ik alleen aan @rie een stuk verkoop voor een tientje, heb ik zelf ongeveer datgene betaald wat de dealer ervoor rekende (ca. €15,- per zijde).

@rie, als je mij even een PB stuurt, kunnen we even afstemmen. Het kan goed zijn, dat je in de buurt woont, hoewel het gezien onze wat ruime omschrijvingen, zo zou kunnen zijn dat jij in Den Helder woont, en ik in Avenhorn, en dan is het nog best een eind uit elkaar :mrgreen:
Klein mazzeltje: mijn woonplaats valt zowel nèt binnen de definitie van West-Friesland (binnen de omringdijk) als nèt in die van "de kop van Noord Holland" :mrgreen:
K100RS '86
Gebruikersavatar
@rie
Berichten: 4486
Lid geworden op: 13 jul 2006, 09:55
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: afdichtrand langs de tank

Bericht door @rie »

Ik heb eens ergens gelezen dat je tussen Alkmaar en Schagen woont, en daar woon ik ook dus dat kan nooit ver zijn. Ik woon alleen net niet in West-Friesland (kilometer aan de verkeerde kant van de dijk)

Als ik mag raden waar je woont dan denk ik ergens tussen Dirkshorn, Warmenhuizen en Krabbendam 8)
Afbeelding Afbeelding

u=ir betekend niet: U bent ingenieur
Plaats reactie