Noorwegen is lastig en vreselijk duur. Ik zelf ben technish inkoper bij Aker Kvaerner en ben aardig bekend met de Noorse inkoop/verkoop attitude.
Een woord: Vreselijk.
Autobedrijven rekenen 70% - 100% meer dan in Zweden, Denemarken en Nederland. De service van de auto doe ik bij voorkeur in Nederland, tijdens de vacantie of zo. Anders in Zweden.
De onderdelen voor de BMW (die onderhoud ik zelf) koop in bij voorkeur bij De Hobbyist, behalve de banden, die zijn hier, vreemd genoeg, niet veel duurder dan in NL.
Laatst onderdelen besteld voor het vervangen van de distributieketting, bougies, olie, revisie cardan, alle filters, etc. en bij m'n moeder in Dordrecht af laten leveren. Twee weken geleden was ik op reis voor m'n werk en heb ik de spullen opgehaald. Zo gaat dat.
Hier in de omgeving van Oslo is maar 1 BMW dealer: VRESELIJK duur, vervelend en langzaam. Ze hadden b.v. geen zin in het vervangen van de distributie ketting, gewoonweg een mega duur voorstel gekregen. Ze vonden het eigenlijk maar vreemd dat ik niet een nieuwe fiets wilde hebben.... gare gasten daar.
Dus, zolang ik geen betere oplossing vind, blijf ik De Hobbyist gebruiken...maar, misschien moet ik zelf maar wat beginnen...
Nici