Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Moderators: teacher, bertmeijerink, stig
- Jan W
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:31
- Locatie: Culemborg
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Sinds gisteravond loopt de motor weer hoog stationair op LPG, op benzine gaat het prima. (LPG 1500rpm benzine 900rpm)
Waarschijnlijk is de zeer provisorische "reparatie" van het luchtlekje van de flens op de kop van één van de inlaatspruitstukken weer ter ziele en trekt hij daar valse lucht.
Van het weekend de boel maar weer eens uit elkaar halen een deze keer voldoende vloeibare pakking gebruiken.
Wie weet zet ik dan gelijk de thermostaat van het water van de gasinstallatie aan de goede kant van de verdamper.(lees, in de uitgaande waterstroom)
En ik boor de gaatjes in het kleine van thermostaatklepje, die van het kortsluitcircuit, nog iets verder op. (was 8x5mm en gaat groter worden)
Langdurig gekeutel met lage snelheden geeft bij deze zo af en toe nog een bevroren verdamper.
Verder doet de motor het uitstekend op LPG. Consequent 1 op 16.8 gemeten de laatste drie tankbeurten.
Wel is het zo langzamerhand zaak om de klepspeling te controleren.
Waarschijnlijk is de zeer provisorische "reparatie" van het luchtlekje van de flens op de kop van één van de inlaatspruitstukken weer ter ziele en trekt hij daar valse lucht.
Van het weekend de boel maar weer eens uit elkaar halen een deze keer voldoende vloeibare pakking gebruiken.
Wie weet zet ik dan gelijk de thermostaat van het water van de gasinstallatie aan de goede kant van de verdamper.(lees, in de uitgaande waterstroom)
En ik boor de gaatjes in het kleine van thermostaatklepje, die van het kortsluitcircuit, nog iets verder op. (was 8x5mm en gaat groter worden)
Langdurig gekeutel met lage snelheden geeft bij deze zo af en toe nog een bevroren verdamper.
Verder doet de motor het uitstekend op LPG. Consequent 1 op 16.8 gemeten de laatste drie tankbeurten.
Wel is het zo langzamerhand zaak om de klepspeling te controleren.
Jan zelf
Verkeerd, in goede staat
Verkeerd, in goede staat
- beemer GS
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14 mar 2011, 19:44
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hee JW.
Klepspeling heb ik al 2 keer gecontroleerd, de eerste keer nav slecht starten en dat scheelde dat aanzienlijk in motor vermogen en in verbruik.
Uitlaat stond best strak.. moet je niet te lang laten duren want dan ga je het een keer oplopen (ook als je op benzine rijd)...
Hier nu 1 op 17.3 steady.......
Ben nu bezig met een "spare" cilinderkop van iemand die al een tijdje geen klep speling meer had gemeten (zat een verbrande uitlaatklep in!), overigens heeft deze altijd op benzine gedraaid.
Overweeg om er gaszetels in te laten zetten......, daarna zelf even de kleppen erin slijpen en we kunnen weer 100000+..
grt uut het noorden..
Klepspeling heb ik al 2 keer gecontroleerd, de eerste keer nav slecht starten en dat scheelde dat aanzienlijk in motor vermogen en in verbruik.
Uitlaat stond best strak.. moet je niet te lang laten duren want dan ga je het een keer oplopen (ook als je op benzine rijd)...
Hier nu 1 op 17.3 steady.......
Ben nu bezig met een "spare" cilinderkop van iemand die al een tijdje geen klep speling meer had gemeten (zat een verbrande uitlaatklep in!), overigens heeft deze altijd op benzine gedraaid.
Overweeg om er gaszetels in te laten zetten......, daarna zelf even de kleppen erin slijpen en we kunnen weer 100000+..
grt uut het noorden..
carpe diem quam minimum credula postero


- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hallo Bert,
Ik lees stees dat je problemen hebt met het bevriezen van je verdamper. Je hebt de verdamper in het korte circuit geplaatst wat in principe wordt afgesloten als de motor warm wordt. Om doorstroom van warme koelvloeistof te bevorderderen, heb je gaatjes in de klep van de thermostaat geboord.
Wat mij verbaasd in deze, is dat je niet de manier van Rieks heb opgevolgt, wat hij in zijn bericht van » 26 okt 2006, al aangeeft.
- water wordt afgetapt van een vriespluggat linksachter (22mm?) en retour op een T-stuk in de bypass voor de thermostaat.
Op deze wijze creeer je een kortcircuit wat onafhankelijk van de thermostaatklep altijd op temperatuur blijft. De stop is prima te bereiken, simpel een gat er inboren, de stop er uit wippen, en een aansluiting plaatsen. Op dit moment ben ik met hetzelfde bezig. Ik zal binnenkort wel enkele foto's plaatsen.
Groet Simon.
Ik lees stees dat je problemen hebt met het bevriezen van je verdamper. Je hebt de verdamper in het korte circuit geplaatst wat in principe wordt afgesloten als de motor warm wordt. Om doorstroom van warme koelvloeistof te bevorderderen, heb je gaatjes in de klep van de thermostaat geboord.
Wat mij verbaasd in deze, is dat je niet de manier van Rieks heb opgevolgt, wat hij in zijn bericht van » 26 okt 2006, al aangeeft.
- water wordt afgetapt van een vriespluggat linksachter (22mm?) en retour op een T-stuk in de bypass voor de thermostaat.
Op deze wijze creeer je een kortcircuit wat onafhankelijk van de thermostaatklep altijd op temperatuur blijft. De stop is prima te bereiken, simpel een gat er inboren, de stop er uit wippen, en een aansluiting plaatsen. Op dit moment ben ik met hetzelfde bezig. Ik zal binnenkort wel enkele foto's plaatsen.
Groet Simon.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Sorry JW,
Bert, moet natuurlijk JW zijn.
Groet SImon.
Bert, moet natuurlijk JW zijn.
Groet SImon.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- K 75 RT
- Berichten: 896
- Lid geworden op: 12 jul 2006, 20:48
- Locatie: Noortich
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
zomaar: bericht uit 1997 (bron: weekblad Motor):

K 75 RT

K 75 RT
R 1200 R 2012 Rauchgrau metallic matt
- Jan W
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:31
- Locatie: Culemborg
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Ik wacht de foto's af.Simon P schreef:Hallo Bert,
Ik lees stees dat je problemen hebt met het bevriezen van je verdamper. Je hebt de verdamper in het korte circuit geplaatst wat in principe wordt afgesloten als de motor warm wordt. Om doorstroom van warme koelvloeistof te bevorderderen, heb je gaatjes in de klep van de thermostaat geboord.
Wat mij verbaasd in deze, is dat je niet de manier van Rieks heb opgevolgt, wat hij in zijn bericht van » 26 okt 2006, al aangeeft.
- water wordt afgetapt van een vriespluggat linksachter (22mm?) en retour op een T-stuk in de bypass voor de thermostaat.
Op deze wijze creeer je een kortcircuit wat onafhankelijk van de thermostaatklep altijd op temperatuur blijft. De stop is prima te bereiken, simpel een gat er inboren, de stop er uit wippen, en een aansluiting plaatsen. Op dit moment ben ik met hetzelfde bezig. Ik zal binnenkort wel enkele foto's plaatsen.
Groet Simon.
Jan zelf
Verkeerd, in goede staat
Verkeerd, in goede staat
- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hallo J.W.
Hier de foto's,
Zoals je kunt zien, is de retour van de verdamper met een T-stuk in de leiding van het korte circuit geplaatst. Gisteren de vriesstop verwijderd, en komende week maak ik de aansluiting passend. Of door een vriesstop aan te passen met de slangaansluiting, of door M24 metrisch fijne schroefdraad te tappen en een aangepaste plug te draaien met schroefdraad en deze te plaatsen. De slang kan prima onder de bobines door.
De koelvloestof gaat dan vanaf de geplaaste aansluiting in de cilinderkop via de verdamper naar het T-stuk in het korte circuit. Op deze manier hoef je geen gaten te boren in de thermostaatklep, en blijft je verdamper altijd op temperatuur.
Groet Simon.
Hier de foto's,
Zoals je kunt zien, is de retour van de verdamper met een T-stuk in de leiding van het korte circuit geplaatst. Gisteren de vriesstop verwijderd, en komende week maak ik de aansluiting passend. Of door een vriesstop aan te passen met de slangaansluiting, of door M24 metrisch fijne schroefdraad te tappen en een aangepaste plug te draaien met schroefdraad en deze te plaatsen. De slang kan prima onder de bobines door.
De koelvloestof gaat dan vanaf de geplaaste aansluiting in de cilinderkop via de verdamper naar het T-stuk in het korte circuit. Op deze manier hoef je geen gaten te boren in de thermostaatklep, en blijft je verdamper altijd op temperatuur.
Groet Simon.
- Bijlagen
-
- slangaansluiting geplaats.jpg (68.22 KiB) 3054 keer bekeken
-
- Vriesplug verwijderd.jpg (69.07 KiB) 3054 keer bekeken
-
- Verdamper.jpg (63.91 KiB) 3054 keer bekeken
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- beemer GS
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14 mar 2011, 19:44
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Ondertussen al bijna 5400 viewers...
succesvol draadje dit
...
Zijn er nog meer die naar aanleiding van ons verhaal aan het denken zijn gezet
, of misschien wel aan het inbouwen zijn geslagen
Laat je horen (en deel je ervaringen.....)......
Grt W
succesvol draadje dit


Zijn er nog meer die naar aanleiding van ons verhaal aan het denken zijn gezet




Laat je horen (en deel je ervaringen.....)......
Grt W
carpe diem quam minimum credula postero


- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hallo Gas-stokers,
Mijn project schiet lekker op. Ik kreeg overigens van Roger (Zie site Wilma, en Roger), de uitleg dat hij een paralelkoelcircuit had gecreëerd door de aansluiting op de waterpomp te maken. Gewoon de aftapstop eruit, daar een pijpje plaatsen, en de slang aansluiten. Dit is dan de toevoer naar de verdamper, vervolgens het de slang vanaf de verdamper weer via een T-stuk op de leiding achter de radiator aansluiten. Ook dan hoef je geen aanpassingen aan je thermostaat uit te voeren.
Mijn tankframe is ondertussen klaar, Het wordt een 23 litertankje wat ik op de kop heb weten te tikken. Het meeste werk zit hem nu nog in het pasmaken van de kabelboom.
Wellicht een tip, ik heb geen dure G-3 gecertificeerde Volgels, of Prins installatie gekocht, maar een "Lecho Sequel 4" G3 installatie, met een Tomasso-verdamper.
Dit Systeem werkt exact hetzelfde, maar voldoet in Nederland net niet aan de eis om G3 op je kenteken te krijgen. Voor de motorfiets maakt dat niet uit.
Natuurlijk is het wel voorzien van de 67R01.... code. Ook de kenvelden zijn door middel van de computer af te stellen.
Voordeel: Kost slechts € 375,00 euro. (Exclusief tank).
Groet Simon.
Mijn project schiet lekker op. Ik kreeg overigens van Roger (Zie site Wilma, en Roger), de uitleg dat hij een paralelkoelcircuit had gecreëerd door de aansluiting op de waterpomp te maken. Gewoon de aftapstop eruit, daar een pijpje plaatsen, en de slang aansluiten. Dit is dan de toevoer naar de verdamper, vervolgens het de slang vanaf de verdamper weer via een T-stuk op de leiding achter de radiator aansluiten. Ook dan hoef je geen aanpassingen aan je thermostaat uit te voeren.
Mijn tankframe is ondertussen klaar, Het wordt een 23 litertankje wat ik op de kop heb weten te tikken. Het meeste werk zit hem nu nog in het pasmaken van de kabelboom.
Wellicht een tip, ik heb geen dure G-3 gecertificeerde Volgels, of Prins installatie gekocht, maar een "Lecho Sequel 4" G3 installatie, met een Tomasso-verdamper.
Dit Systeem werkt exact hetzelfde, maar voldoet in Nederland net niet aan de eis om G3 op je kenteken te krijgen. Voor de motorfiets maakt dat niet uit.
Natuurlijk is het wel voorzien van de 67R01.... code. Ook de kenvelden zijn door middel van de computer af te stellen.
Voordeel: Kost slechts € 375,00 euro. (Exclusief tank).
Groet Simon.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- beemer GS
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14 mar 2011, 19:44
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Simon,
Klinkt goed, waar heb je die installatie vandaan, gekocht bij de lokale gasboer of via WWW?
Klinkt goed, waar heb je die installatie vandaan, gekocht bij de lokale gasboer of via WWW?
carpe diem quam minimum credula postero


- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hallo W.
Niet via WWW, maar bij de lokale gasboer. Vanuit het verleden kende ik Ad Ruisen al toen hij nog in Wezep zat. Ik wist niet beter dan dat hij gestopt was. Toevallig kwam ik zijn site tegen.
Nog altijd een rustig eenmansbedrijfje, waar men nog tijd voor je heeft.
gegevens:
LPG & Airco Service Ruissen
Van Dongenstraat 30
8107 AG Broekland
T 06 - 55 38 84 62
F 0570 - 85 39 09
E info@lpg.nu
I http://www.lpg.nu
Groet Simon.
Niet via WWW, maar bij de lokale gasboer. Vanuit het verleden kende ik Ad Ruisen al toen hij nog in Wezep zat. Ik wist niet beter dan dat hij gestopt was. Toevallig kwam ik zijn site tegen.
Nog altijd een rustig eenmansbedrijfje, waar men nog tijd voor je heeft.
gegevens:
LPG & Airco Service Ruissen
Van Dongenstraat 30
8107 AG Broekland
T 06 - 55 38 84 62
F 0570 - 85 39 09
E info@lpg.nu
I http://www.lpg.nu
Groet Simon.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Hallo Gasrijders,
Eindelijk weer eens tijd om de verdamper aan te sluiten. Op de " vriesstop" door middel van hardsolderen een wateraansluiting gemaakt. Vervolgens de stop doorgeboord en op maat gemaakt. Slangen aangesloten, en de motor gestart. De By-pass werkt uitstekend. De verdamper wordt lekker warm. Tijd om de tank af te bouwen.
De beugel heb ik al klaar, en ook de gereedschapsbak is aangepast, alleen nog netjes afwerken. Daarna aan de slag met de kabelboom.
Ik zal binnenkort wel weer een paar foto's plaatsen.
Groet Simon.
Eindelijk weer eens tijd om de verdamper aan te sluiten. Op de " vriesstop" door middel van hardsolderen een wateraansluiting gemaakt. Vervolgens de stop doorgeboord en op maat gemaakt. Slangen aangesloten, en de motor gestart. De By-pass werkt uitstekend. De verdamper wordt lekker warm. Tijd om de tank af te bouwen.
De beugel heb ik al klaar, en ook de gereedschapsbak is aangepast, alleen nog netjes afwerken. Daarna aan de slag met de kabelboom.
Ik zal binnenkort wel weer een paar foto's plaatsen.
Groet Simon.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- beemer GS
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14 mar 2011, 19:44
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Gaat dus de goede kant op met de inbouw...
Hier rijd ik nog steeds op de K, en tot op heden nog geen problemen gehad met de verdamper, instelling staat nog steeds op overschakelen bij 30gr, om vervolgens probleemloos de 70km naar werk te rijden, (ik heb de motor 2 dagen niet kunnen gebruiken ivm sneeuval) Installatie rijd dus ook probleemloos bij -15 (smorgens om 0430u!), zonder kunstingrepen met gaatjes en aanpassen van flows, maar met de standaard flow.......
Nog wel een vraagje, hoe weet je nu dat het kortsluit circuit dat je hebt gemaakt tbv je verdamper de motorkoeling niet benadeeld, met andere woorden als het echt warm wordt in de zomer spoelt er dan nog voldoende koelwater door je radiateur heen?
veel suc6 met je verdere project....
Hier rijd ik nog steeds op de K, en tot op heden nog geen problemen gehad met de verdamper, instelling staat nog steeds op overschakelen bij 30gr, om vervolgens probleemloos de 70km naar werk te rijden, (ik heb de motor 2 dagen niet kunnen gebruiken ivm sneeuval) Installatie rijd dus ook probleemloos bij -15 (smorgens om 0430u!), zonder kunstingrepen met gaatjes en aanpassen van flows, maar met de standaard flow.......
Nog wel een vraagje, hoe weet je nu dat het kortsluit circuit dat je hebt gemaakt tbv je verdamper de motorkoeling niet benadeeld, met andere woorden als het echt warm wordt in de zomer spoelt er dan nog voldoende koelwater door je radiateur heen?
veel suc6 met je verdere project....
carpe diem quam minimum credula postero


- Simon P
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 24 jun 2012, 21:56
- Locatie: 't Harde
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Ja,
Het by-pass circuit is zo opgebouwd, dat de koelvloeistof via de "vriesstop" wordt afgetapt, en nadat de verdamper is opgewarmd, via de retourleiding (Kort circuit bij koude motor) die achter de radiator langs loopt, weer wordt toegevoegd via een T-stuk.
Zoals je weet, is de thermostaatklep zogenaamd dubbel uitgevoerd. Bij koude motor is de opening naar de radiateur gesloten en de opening naar het korte opwarmcircuit geopend. Bij warme motor is de opening naar de radiateur geopend, en uiteindelijk de opening naar het korte opwarm circuit volledig gesloten.
Als de thermostaatklep de opening naar de radiateur nog afsluit (koude motor), dan gaat de koelvloeistof via Tstuk naar rechts, de retourleiding (kortcircuit) in naar de thermostaatklep en via de waterpomp terug naar het motorblok.
Als de thermostaatklep de opening naar de radiateur opent, sluit de opening naar het korte circuit. Dan gaat de koelvloeistof via Tstuk naar links, de retourleiding ( kort circuit) in naar de aansluiting van de radiateur, en uiteindelijk via de radiateur en thermostaatklep naar de waterpomp en terug naar het motorblok.
Als het dus echt warm wordt, en de thermostaatklep staat volledig open, dan wordt door diezelfde thermostaatklep, het korte circuit volledig afgesloten. Al het koelvloeistof gaat dan door de radiator. De motor zou dan nooit te warm mogen/kunnen worden. Vergelijk het maar met het kachelcircuit van een auto.
Het by-pass circuit is zo opgebouwd, dat de koelvloeistof via de "vriesstop" wordt afgetapt, en nadat de verdamper is opgewarmd, via de retourleiding (Kort circuit bij koude motor) die achter de radiator langs loopt, weer wordt toegevoegd via een T-stuk.
Zoals je weet, is de thermostaatklep zogenaamd dubbel uitgevoerd. Bij koude motor is de opening naar de radiateur gesloten en de opening naar het korte opwarmcircuit geopend. Bij warme motor is de opening naar de radiateur geopend, en uiteindelijk de opening naar het korte opwarm circuit volledig gesloten.
Als de thermostaatklep de opening naar de radiateur nog afsluit (koude motor), dan gaat de koelvloeistof via Tstuk naar rechts, de retourleiding (kortcircuit) in naar de thermostaatklep en via de waterpomp terug naar het motorblok.
Als de thermostaatklep de opening naar de radiateur opent, sluit de opening naar het korte circuit. Dan gaat de koelvloeistof via Tstuk naar links, de retourleiding ( kort circuit) in naar de aansluiting van de radiateur, en uiteindelijk via de radiateur en thermostaatklep naar de waterpomp en terug naar het motorblok.
Als het dus echt warm wordt, en de thermostaatklep staat volledig open, dan wordt door diezelfde thermostaatklep, het korte circuit volledig afgesloten. Al het koelvloeistof gaat dan door de radiator. De motor zou dan nooit te warm mogen/kunnen worden. Vergelijk het maar met het kachelcircuit van een auto.
Voorheen (Yamaha XS 750, Yamaha XV 750 SE)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
Naast de K100 Nog steeds in bezit (Suzuki GT750, Suzuki GS1000G, Suzuki Cavalcade GV1400 LX, Malagutti 80 RS)
- beemer GS
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 14 mar 2011, 19:44
Re: Ombouw K75RT-ABS naar LPG + led verlichting
Capice.....
slim... ren de verdamper zit op dezelfde plek als wij em hebben, rechts voor achter de radiator...
ben benieuwd naar je eerste ervaringen, hier al bijna 50000km zonder problemen, moest van de week wel weer benzine tanken, want met de vrieskou duurt het 2 km langer voordat de 30gr bereikt is en de zaak overschakelt naar gas....
keep on rolling..

slim... ren de verdamper zit op dezelfde plek als wij em hebben, rechts voor achter de radiator...
ben benieuwd naar je eerste ervaringen, hier al bijna 50000km zonder problemen, moest van de week wel weer benzine tanken, want met de vrieskou duurt het 2 km langer voordat de 30gr bereikt is en de zaak overschakelt naar gas....
keep on rolling..


carpe diem quam minimum credula postero

