!!!!!! Welkom op de BMWK.NL Website !!!!!


De BMW K-serie

(K1 / K75 / K100 / K1100)

(K1200 / K1300 / K1600)

door Bert Meijerink


Algemeen

Het idee van deze website is ontstaan na een aantal (sleutel)ervaringen aan mijn eigen BMW K1100. Je loopt dan al snel tegen het feit aan dat je af en toe informatie nodig hebt welke je juist dan even niet snel kunt vinden. In je achterhoofd weet je je nog te herinneren dat je het ooit ergens hebt zien staan op het internet, maar ja waar was dat ook alweer. Een persoonlijke linklijst was toen dan ook snel gemaakt.

In die periode is dan ook het idee ontstaan om een website te gaan bouwen en wat is er dan leuker als het bespreken van je eigen hobby, in mijn geval de BMW K1100 LT.

Daar er grote overeenkomsten zijn tussen de K1 - K75 - K100 - K1100 ontstond dan ook al snel het idee om een wat algemene website te gaan opzetten. Om het verhaal richting de K-serie te completeren is de K1200 hier bij gehaald en zullen in de nabije toekomst ook de nieuwe modellen uit de K-serie hier aan toegevoegd worden.

Deze site is dan ook begonnen met een aantal technische artikelen en sleutelervaringen. In de loop van de tijd zijn er echter een aantal ideeën bij gekomen waardoor deze website breder is geworden en zich ook (langzaam) uitbreid.

De meeste informatie op deze site is vanzelfsprekend op het internet te vinden maar ik heb getracht om informatie die ik zelf regelmatig moet raadplegen op deze website te plaatsen, eventueel door middel van een link. De sleutelinformatie is hier beschreven om anderen van dienst te zijn bij het eventueel oplossen van problemen.

Het schrijven van de verschillende artikelen is een tijdrovend karwei omdat onder andere veel informatie gecontroleerd moet worden. Ik kan echter niet garanderen dat alle informatie foutloos is. Ziet u echter een fout staan schroom dan niet mailen zodat ik deze kan wijzigen.

Het verzamelen van informatie is een langdurige proces welke dan ook continue doorgaat. De website zal dan ook steeds ‘in ontwikkeling’ zijn. Mijn ervaring is dat er tot nu toe wekelijks (s'winters, s’zomers zal dit waarschijnlijk iets minder frequent zijn) nieuwe artikelen bij geplaatst worden. Mijn advies is dan ook om de website regelmatig te bezoeken.

Vergeet vooral niet als u een vraag hebt over de BMW K-serie om deze te stellen op het forum. Ook zou het natuurlijk aardig zijn als u eens een vraag zou kunnen en willen beantwoorden op het forum.

Ook zou ik het prijs stellen als u eens het gastenboek zou willen tekenen. Andere bezoekers kunnen uw visie op mijn website dan ook lezen en doordat u ook de mogelijkheid hebt in het gastenboek om een link te leggen naar uw eigen website kunt u zelf ook meer bezoekers verwachten.

Als laatste nog even een aantal slotopmerkingen:

Daar deze website een hobbymatig product is probeer ik de kosten zo laag mogelijk te houden. Dit houdt dan ook in dat voor het maken van deze website gratis ontwikkeltools worden gebruikt.

Het gebruik van gratis ontwikkeltools houdt dan ook automatisch in dat een aantal onderdelen wat minder fraai uitgevoerd kunnen worden dan op professionele websites.

Voor al de hierboven genoemde beperkingen vraag ik dan ook uw begrip.


Uw hulp

Een goede website is vaak voorzien van een groot aantal facetten van een bepaald onderwerp en hier dus de BMW K-serie.

Zoals u misschien al bij het doornemen van de website hebt kunnen waarnemen komen (tot nu toe) hoofdzakelijk de technische facetten van deze motorfiets naar voren, iets wat een andere groep van liefhebbers natuurlijk helemaal niet hoeft aan te spreken.

Deze andere facetten zijn echter net zo belangrijk als de technische kant van het verhaal. Ook om een zo breed mogelijke publiek welke geďnteresseerd is in de BMW K-serie ten dienste te zijn.

Echter doordat ik op andere gebieden minder goed op de hoogte ben van de materie kan het soms een erg arbeidsintensieve bezigheid zijn om hierover materiaal te verzamelen. En dan nog ben je niet zeker of je wel volledig bent.

Net als de meeste mensen heb ik een beperkte hoeveelheid tijd en technische middelen beschikbaar om aan deze Website te besteden. Echter een van de grootste struikelblokken is het verzamelen van materiaal over de ‘andere’ facetten van de BMW K-serie. Dit is een erg arbeidsintensief karwei voor een niet ingewijde.

Maar misschien bent u nu juist wel die ingewijde.

Vindt u deze website bruikbaar dan wilt u misschien overwegen om suggesties of bijdragen te doen om deze website te verbeteren en uit te breiden door ook uw kennis en interesses betreffende de BMW K-serie te delen met anderen.

Heeft u misschien nog enige artikelen of ideeën, op wat voor gebied dan ook, voor een onderwerp betreffende de BMW K-serie, dan houdt ik mij van harte aanbevolen om deze (kostenloos) te plaatsen op deze website.

Denk niet te snel dat uw bijdrage niet bruikbaar zal zijn doordat bijvoorbeeld het onderwerp nog helemaal niet is genoemd op deze website. Een nieuw hoofdstuk is vrij snel aangemaakt.

Dit is dan ook een oproep aan eenieder die nog materiaal (foto’s, tekst etc) heeft liggen over de BMW K-serie. Materiaal waar copyright van anderen op rust, bijvoorbeeld originele werkplaatshandboeken van BMW, kan ik natuurlijk niet plaatsen maar uw eigen materiaal natuurlijk wel.

Uw hulp wordt enorm door mij en een groot aantal anderen op prijs gesteld.

Vanzelfsprekend wordt bij uw bijdrage uw naam als auteur geplaatst.

Een kleine lijst met voorbeelden van onderwerpen is hieronder gegeven. Let wel, deze lijst is vanzelfsprekend niet compleet dus de kans is aanwezig dat uw onderwerp en niet tussen staat. Schroom niet om ook uw interessegebied van de BMW K-serie aan mij door te geven.:

In ieder geval hartelijk dank voor uw belangstelling en veel plezier bij het bekijken van mijn website.

Met vriendelijke groet,

Bert Meijerink